...

Kjøpsinformasjon

Velkommen til vår kjøpsinformasjon. Noe du lurer på før du handler hos oss? Her har vi samlet det mange lurer på. Les om hvordan du handler, betaling, levering, angrerett mm.

Finner du ikke svar på det du er ute etter? Ta kontakt! Vi ser frem til å snakke med deg.

Kjøpsinformasjon kategorisert

Åpne hver fane under for å lese mer om hver kategori omhandlende nyttig kjøpsinformasjon.

Hos oss handler du raskt og sikkert. Du kan enten registrere deg som kunde eller handle som gjest. Som gjest trenger du ikke logge inn for å bestille, kun registrere kontakt- og leveringsinformasjon i kassen.

Etter du har lagt inn ordre mottar du en ordrebekreftelse på epost. På samme måte mottar du en ny e-post når varene sendes fra oss, eller når varen er klar for henting (om du har krysset av for dette i kassen).

Er det noe du lurer på i forkant av bestilling oppfordrer vi deg til å kontakte oss på chatten eller per e-post. Alle henvendelser er uforpliktende, og vi ser frem til en hyggelig samtale med deg!

Ti dager etter du handler av oss vil du motta en automatisk e-post med tilbud om å gi oss og produktene du har handlet en vurdering. Velger du å legge igjen en vurdering sender vi deg en rabattkupong du kan benytte på ditt neste kjøp. Husk å benytte rabattkupongen innen dens utløpsdato.

Vi tilbyr følgende betalingsmuligheter

  • Visa eller MasterCard via Stripe – Betal med Visa, MasterCard eller American Express direkte i kassen. Transaksjonen prosesseres av Stripe. Betalingen trekkes fra kortet ved bestilling.
  • Klarna – Utsett eller del opp betalingen med Klarna. Merk at Klarna gjør en kredittvurdering før gjennomføring av bestillingen.
  • Vipps – Betal raskt og enkelt med Vipps. Betaling krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto.

Leveringstid

Varer vi har på lager sender vi som regel samme dag eller påfølgende dag etter mottak av ordre.

Merk at vi i noen tilfeller tilbyr restbestilling i vår nettbutikk. Disse varene er merket med «Bestillingsvare» på produktsiden. Varene er vanligvis på sentrallager i Norge, og har en ca. leveringstid på 5-10 virkedager frem til oss. Av og til kan det forekomme feil hos leverandøren som gjør at leveringstid kan være lengre enn først antatt. I slike tilfeller vil vi kontakte deg, og eventuelt tilby deg heving av kjøpet om du ikke ønsker å vente. Kontakt 

Total leveringstid fra oss til deg vil avhenge av hvilket leveringsalternativ du velger i kassen, og hvor i landet du holder til. Vår leveringsalternativer er listet under.

Leveringsalternativer

  • Posten/Bring – Vi tilbyr ulike leveringsalternativer med Posten/Bring. De tilgjengelige leveringsalternativene vises i kassen, basert på din ordre (vekt, størrelse og leveringssted).
  • Hent selv – Bor du i nærheten av oss? Du står selvsagt fritt til å velge å hente varen hos oss på Storgata 63B på Raufoss. Vi gir deg beskjed så fort varen du har bestilt er klar for henting.

Pakke i postkasse

Et av våre leveringalternativer er pakke levert rett i postkasse. Grunnet ulik størrelse på postkasser kan det dessverre skje at pakken ikke får plass i din postkasse. I slike tilfeller vil pakken leveres inn til nærmeste hentested, selvsagt uten at dette koster deg noe ekstra. 

Husk også å hente inn pakken raskt om det er kaldt i været, da enkelte varer kan fryse, skades eller degraderes kvalitetsmessig ved minusgrader.

Gratis frakt

Er du en storhandler? Vi tilbyr gratis frakt på alle ordrer over 299,- inkl. mva.

Skade under frakt

Mottar du en forsendelse med synlig skade er det viktig at du umiddelbart ber fraktselskapet om å notere skaden. Skader som oppstår under frakt går ikke utover deg som kunde, men det er viktig at både fraktselskap og vi varsles omgående.

Oppdager du andre skader på produktet når du pakker ut, som ikke nødvendigvis var synlig fra emballasjen, er det også viktig at du varsler oss omgående. På denne måten sørger vi for å få byttet produktet ditt så raskt som mulig.

Utfordringer knyttet til Covid-19

Slik situasjonen er i dag kan det være at du opplever at varene du har sett deg ut er utsolgt eller har lengre leveringstid enn vanlig. På grunn av koronasituasjonen har flere av våre leverandører og transportører vanskeligheter med å få logistikken til å gå opp, og vi ser mange steder en voldsom økning i fraktpriser og frakttid. 

På tross av dette gjør vi alt i vår makt for å få frem ordren din så fort som mulig! Hvis du ser at et produkt står som restordre i vår nettbutikk er du alltid velkommen til å kontakte oss for mer info på forhånd. Generelt anbefaler vi at du legger inn en ordre så fort du har bestemt deg, slik at du kan “sikre deg” en plass i køen og få varen levert så raskt som mulig.

Som kunde hos Bloomy har du 14-dagers angrerett (les vilkår under). Brukt tiden til å gjøre deg kjent med produktet, i dine omgivelser! Er du ikke fornøyd med varen kan den returneres til oss, og vi tilbakebetaler pengene for varen.

OBS: Angrerett gjelder ikke for

  • Forbruksvarer og personlige produkter med brutt forpakning (kosmetikk, sminke, personlig pleie ol.)
  • Produkter som ikke inngår i standard sortiment.

Ved benyttelse av angreretten må varen returneres i vesentlig samme stand og mengde den ble kjøpt i, og det må kunne fremvises kvittering eller faktura på kjøpet.

Er varen skadet eller slitt (utover hva som er normalt) forbeholder vi oss retten til å trekke fra dette ved tilbakebetaling av varen.

Ved benyttelse av angreretten er du selv ansvarlig for retur av varen, og de kostnader dette medfører. Varen kan fysisk leveres tilbake til butikk, eller sendes tilbake til oss.

Vi setter pris på om du returnerer varer i samme emballasje som de ble kjøpt i. Vi anbefaler derfor at du tar vare på pappesker og annen emballasje frem til du er sikker på at produktet er rett for deg. Har du mulighet og plass kan det også være lurt å ta vare på pappesker for en lengre tidsperiode. På denne måten er det enkelt å beskytte utstyret om det skal flyttes, eller om det må sendes inn til oss på service. 

Garanti

Som medlem av Bloomys kundeklubb tilbyr vi privatpersoner 2-års garanti på kjøp av våre produkter. Om produktet ditt ikke er ødelagt eller skadet med overlegg sørger vi for å få det reparert eller erstattet, uten videre spørsmål. 

Reklamasjon

Skulle det oppstå problemer med ditt produkt som dekkes av enhver tids gjeldende reklamasjonsrett kontakter du oss for å få feilen utbedret. Om du ikke holder til i nærheten av vår butikk kontakter du oss for å finne en løsning på å gratis få fraktet produktet til service. Reklamasjonstid er normalt 2 eller 5 år avhengig av produkttype. Husk at reklamasjonsretten kun gjelder for feil eller mangler ved produktet som kan sannsynliggjøres at var til stede fra produktet var nytt. Reklamasjonsrett dekker ikke normal slitasje/uhell.

Det må kunne fremvises kvittering eller kopi av kvittering ved både garanti og reklamasjonssaker.

Feil, skader og problemer utenfor garanti/reklamasjonsrett

Om produktet ditt får feil eller mangler som enten ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett, eller om garantitid og reklamasjonstid er utløpt gjør vi allikevel vårt beste med for å hjelpe deg. Varen må i dette tilfellet sendes inn til oss for egen regning. Etter å ha sett på produktet gir vi deg et estimat på hva det vil koste å få produktet reparert, du bestemmer selv om du vil utføre reparasjonene eller ikke.

Før du sender inn produkter med feil

  1. Kontakt oss! Kanskje kan vi gi deg teknisk veiledning som kan løse problemet på stedet.
  2. Produktet bør om mulig sendes i original emballasje.
  3. Kvittering/faktura og en beskrivelse av problemet skal følge med produktet.

Se våre komplette kjøpsvilkår for mer informasjon.

Kontakt oss!

Har du spørsmål, om stort eller lite? Kontakt oss på Messenger chat eller via vårt kontaktskjema. Vi ser frem til å snakke med deg!

Optimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.